Kurser i digital kommunikation - DMJX


I efteråret 2021 udbyder DMJX (Danmarks Medie- og Journalisthøjskole) en række kurser, som kan være meget relevante for medarbejdere i branchen.

Nedenfor finder du en lille beskrivelse samt link til tilmelding. Kursernes omkostninger kan refunderes af KONPA-Legatet. Priserne for de enkelte kurser varierer, og kan ses på de enkelte tilmeldingslink.

Det er vigtigt, når man tilmelder sig kurset på nedenstående links, at man noterer sig i kommentarfeltet, at man ønsker at søge KONPAs legat. Regningen for kurset bliver sendt til virksomheden, og vi uddeler legat i januar og tilbagefører udgifterne ved kurset.

Frameldingsregler
Melder du afbud til et kursus, gælder følgende regler:

Branchekurser (kurser uden adgangskrav): Afmelding skal ske skriftligt og senest 4 uger inden 1. kursusdag. Hvis du afmelder dig senere end 4 uger før 1. kursusdag opkræves hele kursusgebyret. Ved afmelding kan du eventuelt, efter forudgående aftale med Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, sende en anden deltager.

Diplom og Akademikurser (kurser med adgangskrav/ECTS udløsende): Afmelding skal ske skriftligt og senest 4 uger inden 1. undervisningsdag. Hvis du afmelder dig senere end 4 uger før 1. undervisningsdag opkræves hele kursusgebyret.

 

Adobe After Effects for begyndere

Du bliver fortrolig med Adobe After Effects og lærer at lave enkle, færdige animationer, som du kan bruge i dit arbejde. Du bliver undervist af Stig Petersen, der er grafisk designer med lang erfaring inden for motion graphics fra DR og TV 2.

Grundlæggende InDesign og Photoshop

Du får styr på de grundlæggende principper for layout og billedredigering på det her grundige grundkursus i InDesign og Photoshop. Grafiker og fotograf Jan Elle gør dig fortrolig med de vigtigste funktioner i programmerne, så du selv kan lave annoncer, flyers, plakater, foldere og produktark.

Arbejd smartere i InDesign og Photoshop

Du sidder måske som marketing – eller kommunikationskonsulent, eller arbejder som arkitekt, grafiker og designer og har allerede godt styr på de grundlæggende funktioner i InDesign og Photoshop. Med dette udvidede kursus, lærer du at arbejde smartere og mere effektivt i programmerne og at få styr på de nyeste features.

Bliv skarp på skærmen

Du lærer at blive nærværende og professionel at være “i stue med”, når du er på videoskærmen til møder, kurser og konferencer. Din underviser er journalist Rie Helmer, der er kendt fra sine værtsroller på DR1’s programmer Sporløs og Aftenshowet.

Brug video i din kommunikation

Mere og mere kommunikation foregår med video. Derfor skal du selv kunne agere videoproducer, når den gode videohistorie melder sig. Men video er svært, tidskrævende og kan være frustrerende at komme i gang med, hvis man er mest vant til tekst og billeder.

Det ultimative Infografik-kursus

Giv dine budskaber det ultimative boost med infografik. Du kommer hele vejen rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende, ultimative tredages kursus. Du skal arbejde konkret med forskellige grafiske programmer, og samtidig lærer du at tænke infografisk, hvad angår idé, udførsel og finesse.

Det ultimative SoMe-kursus

Kom 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med den professionelle SoMe- og influencer-ekspert Camilla Stemann Jensen.
På 4 intensive dage lærer du, hvordan du kan arbejde meget mere strategisk og målrettet med kanalvalg, målgrupper, content og community management.

Kreativ kommunikation - få inspiration og redskaber

Du lærer at bruge kreative idéudviklingsteknikker fra reklamebranchen i dit daglige kommunikationsarbejde. Din underviser Joachim Rosenstand giver dig inspiration og metoder til at gøre din kommunikation mere humoristisk, bemærkelsesværdig, provokerende, emotionel og deleværdig.

Live streaming for begyndere

Du lærer at planlægge og producere din næste livestream fra det simple set-up med mobilen til en mere avanceret flerkamera-produktion.

Det ultimative videokursus - for begyndere

Du lærer fra begynderniveau at hæve produktionsniveauet i dine videoer, så det nærmer sig et filmisk udtryk, der fanger og fastholder dine modtagere. Dine undervisere Henrik Kastenskov og Simon Sticker tager dig med hele vejen rundt om god storytelling og videoproduktion.

Nyhedsbreve - hvad virker lige nu

Dit nyhedsbrev er din vigtigste kanal til at komme i kontakt med dine brugere og kunder – både når du skal informere og sælge. For at få succes skal du se på, hvilken teknologi du bruger, hvad du skriver til hvem, og hvad der virker lige nu. Du lærer at få succes og skabe målbare resultater med dit nyhedsbrev. Efter kurset vil du elske at se på dine åbningsrater.

Tekstforfatning - tænk vildt skriv kreativt

Du skal tænke kreativt for at skrive kreativt. Og du vil gerne skrive – du kan nok ikke lade være – men kreativ tekstforfatning starter ikke ved tastaturet. Den kreative tekst skal være original og skabe værdi for afsender og modtager.

Nudging og neurokommunikation

Du lærer at bruge virkemidler fra nudging og neurokommunikation til at lave bedre annoncer, optimere din hjemmeside og skrue dine salgstal op. Du bliver undervist af Anita Lykke Klausen, der er en af landets førende adfærdseksperter inden for marketing.

Lav en effektiv kommunikationsplan

Du får konkrete redskaber til at lave og implementere en kommunikationsplan, der vil løfte og målrette kommunikationsindsatsen i din organisation.

Stop motion til SoMe og Web

Du lærer at skabe originale og appellerende stop motion-animationer, der fanger folks opmærksomhed på sociale medier. Du bliver undervist af illustrator og animator Tina Klemmensen, der har holdt TEDx Talks om brugen af dukkeanimation som kommunikationsværktøj.

Skriv effektivt og bedre

Flyder ordene knap så let, som du drømmer om? Går. du. ofte. i. stå. i. skriveprocessen … og laver for mange overspringshandlinger?
Uanset om du skriver lidt eller meget i dit arbejde, så vil du efter dette kursus have det bedre med at skrive - og samtidig også være blevet bedre til det. På kurset arbejder du med din egen skriveproces og får ideer til at gøre den både sjovere og hurtigere med metoden: Tænk, når du tænker, Skriv, når du skriver og Rediger, når du redigerer.

Svært at skrive let

Du lærer at skrive kort og let – uden det bliver indholdsløst. Gennem utraditionelle skriveøvelser lærer din underviser Dennis Christiansen dig, hvordan du fatter dig i korthed og skriver ud fra din viden om din modtagers behov, situation og humør. Du kommer hjem med dit eget sæt skriv let-regler.
På dette skrivekursus lærer du at fatte dig i korthed blandt andet gennem øvelser, der skærper pennen, sænker lix-tallet og sparer på blækket. Og du lærer at skrive til målgrupper.

 

Diplomkurser

Effektmåling og annoncering på Sociale Medier

Lær at annoncere samt måle og forstå værdien af din indsats på sociale medier

Brandingstrategi og kampagner

Forstår jeres målgrupper, hvor vigtige I er for dem? Og hvad skal der til for, at medarbejderne føler ejerskab til en ny strategi? Det handler om branding og kampagnestrategier.

Sociale medier i strategi og kommunikation

På kurset bliver du fortrolig med de forskellige sociale platformes formater og grundlæggende algoritmer, og du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier.

Strategisk kommunikation i praksis

Dette nye kursus skærper dine strategiske færdigheder i praksis. Få opdateret din strategiske værktøjskasse med ny viden og stærke værktøjer, lær fra skarpe praktikere, og få testet det på konkrete cases.

Kommunikationsplanlægning

Få styr på dine mål, kernebudskaber, målgrupper og kommunikationskanaler, så du får størst mulig succes med din kommunikation.
På kurset arbejder du med planlægningens forskellige faser – lige fra analyse af mulighederne til udvikling af en solid og strategisk funderet kommunikationsplan.

Adfærdskommunikation

Men kampen om opmærksomhed er hård, og man kan nemt komme til at forveksle likes med succes.
På dette kursus i adfærdskommunikation og nudging lærer du at udvikle indhold, der spiller bedre sammen med menneskets biologiske og naturlige forudsætninger. Resultatet er nemlig ofte lig med kommunikation, som øger sandsynligheden for handling.

Mundtlig formidling

Lær at tale overbevisende, autentisk og med en personlig stemme, så du bliver hørt, husket og taget alvorligt

Fortæl historien

Vil du fortælle andre historier end dem, nyhedsmøllen dikterer? Og vil du skrive traditionelle historier mere medrivende?

Krisekommunikation

Er du forberedt på at håndtere kritiske journalister, usikre medarbejdere og utilfredse kunder, når krisen rammer?

Kommunikationsledelse

Tag lederskab over egne projekter og i forhold til dine kolleger eller medarbejdere

Kommunikationsdesign

På dette kursus lærer du at designe til mange forskellige medier – både digitale og trykte.

Forandringskommunikation

Dette kursus i ledelse og kommunikation gør dig bedre til at rådgive og kommunikere hensigtsmæssigt, når der sker omstruktureringer på arbejdspladsen.

Indhold på sociale medier

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan.

Procesledelse

Bliv klædt på til at arbejde som intern eller ekstern facilitator eller proceskonsulent.

Professionel profil på sociale medier

På kurset lærer du at skabe en virkningsfuld og entydig profil på tværs af platformene. Metoden kan være alt fra personlig blogging fra dig eller din leder, til et employee advocacy program for hele organisationen. Målet er at skabe et konsistent omdømme og en skarp profil på digitale medier med afsæt i medarbejderne og ledelsen.

 

IAA-uddannelserne

Boost din karriere med en aktuel og internationalt anerkendt efteruddannelse inden for marketing, marketingledelse, branding og kommunikation.
IAA-uddannelserne har rødder i den internationale marketingverden og udspringer af den amerikanske forening International Advertising Association, som akkrediterer uddannelser i mere end 50 lande.

Marketing Management

IAA Marketing Management er for dig, der er marketingleder eller marketingspecialist – og som ønsker specialiserede ledelseskompetencer, der er up to date. Du får de nyeste metoder og redskaber til at kunne skabe værdi i dit marketingjob, samtidig med at du skaber et stærkt og relevant netværk af professionelle inden for branchen blandt dine medstuderende.

Digital excellence

IAA Digital Excellence giver dig en samlet strategisk og operationel viden om digital kommunikation, markedsføring og produktion. Afsættet er kunderejsen, som binder hele uddannelsen sammen med udgangspunkt i KPI’er og målbar værdiskabelse.